"Mi ez a szédült, ótvarosan is csillogó, nemzedékeket túlélő, humorral és érzelmességgel átszőtt blődli, amelynek hajdan szinte népzeneként népszerű melódiái jobbára már csak csilingelő, cukormázból készült fülbevalóként hatnak a rock-pop-cornon felnevelkedett generációkra? Mit kezdjünk a bécs-budapest-i operettel, amely élesre töltött tűzijátékok csinnadrattájától kísérve ásta meg a saját sírját, hogy aztán mostanra - kegyeletből? - nemzeti kultúránk elemi részeként tiszteljük, miközben élőhalottként kísértve újra meg újra bejárja Európát, csordultig töltve a vidéki városok nézőtereit?
Mit tud ez a totális disznóság a világról?"
A József Attila-díjas író "kedvtelési mellékfoglalkozása": színházi rendező. Zenés rendezései közül kimagaslik a Valahol Európában musical hajdani, operettszínházi bemutatója, valamint az első sportarénában tartott előadása, az 56 csepp vér című rockmusical 2006-os bemutatója a Papp László-stadionban. Valamikori amatőr beatzenészként még az operett műfajával is megbarátkozott - többek közt erről a barátkozásról szól ez a könyve, amelyet doktori disszertációja alapján szelídített közérthető, izgalmas és tanulságos olvasmánnyá az operettkedvelők és a műfajtól idegenkedők számára egyaránt.
"Petikém! Olvastam a könyveidet, nagyszerű író vagy! Ráadásul még ebben a rendkívül nehéz műfajban, az operettben is föltaláltad magad! - Szinetár Miklós
"Érdekes és tanulságos! Egy olyan művész aspektusából sikerült látnom szeretett műfajomat, akivel volt szerencsém együtt dolgozni az operettszínpadon. Gratulálok!" - Oszvald Marika