Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Book24 Könyvkereskedelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság (rövid nevén Book24 Zrt., továbbiakban: Szolgáltató), valamint a Szolgáltató termékeit/szolgáltatásait a www.olvasnimeno.hu elektronikus piactéren (a továbbiakban: Piactér) keresztül megvásárló-, illetve igénybe vevő ügyfelek (továbbiakban: Ügyfél, vagy Ügyfelek) között létrejövő szerződésekből eredő jogokat és kötelezettségeket szabályozzák figyelemmel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk) XV. fejezetében foglaltakra.
A Szolgáltató és az Ügyfél/Ügyfelek a továbbiakban együttesen: a Felek.
Jelen ÁSZF minden olyan jogügyletre (szerződés) vonatkozik, amely az Olvasni Menő Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2131 Göd, Pesti út 93/B., cégjegyzékszám: 13-09-187200, adószám: 25948004-2-13; a továbbiakban: Olvasni Menő Kft.) mint szolgáltató által működtetett és üzemeltetett www.olvasnimeno.hu webáruház felületén (a továbbiakban: Webáruház) az Ügyfelek által leadott megrendelések eredményeképpen jön létre a Felek között (a továbbiakban: Szerződés).
Jelen ÁSZF nem vonatkozik azokra a szerződésekre, amelyek a „Premier ajánlatok” elnevezéssel megjelölt és az Ügyfél/Ügyfelek részére értékesítésre kerülő termékek vagy szolgáltatások vonatkozásában jönnek létre tekintettel arra, hogy a „Premier ajánlatok” elnevezéssel megjelölt termékek értékesítésére kizárólag az Olvasni Menő Kft. jogosult, a www.olvasnimeno.hu oldalon közzétett ÁSZF-ben foglalt rendelkezésekre figyelemmel.
Jelen általános szerződési feltételek akkor válnak a Szerződés részévé, ha a Szolgáltató lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta.
Cég neve: Overflow Kft.
Székhely: 7683 Dinnyeberki, Fő u. 53.
Telephely: 7626 Pécs, Király utca 91.
Adószám: 25756306-2-02
Közösségi adószám: HU25756306
Cégjegyzékszám: 02 09 082464
Képviseli: dr. Korcsik Rafael
Cég neve: Book24 Könyvkereskedelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Book24 Zrt.)
Székhelye: 2045 Törökbálint DEPO, Raktárvárosi u. 1.
Cégjegyzékszáma: 13-10-042124
Adószáma: 25010305-2-13
Csomagküldő kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 12094 / Üi: II-2565/2/2014
Adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-79925/2014
Képviseli: Enzminger-Tóth Viktor Vezérigazgató
Központi ügyfélszolgálat: 2045 Törökbálint DEPO, Raktárvárosi u. 1.
Ügyfélszolgálati email: ugyfelszolgalat@book24.hu
Ügyfélszolgálat telefon: +36-70-949-2665
Ügyfélszolgálat elérhetősége: munkanapokon 9:00- 16:00 között
Minden megkeresésre a lehető legrövidebb időn belül reagálunk, és legkésőbb két munkanapon belül válaszolunk.
A szerződés tárgya a Webáruházban megvásárolt bármilyen termék, vagy szolgáltatás. A Szolgáltató a webáruházát bizományosi rendszerben üzemelteti, így a Webáruházban feltüntetett termék- és egyéb információk nagyrészt harmadik felektől származnak. Ezeket Szolgáltató lehetőségei szerint és rendszeresen ellenőrzi, azonban a harmadik felektől származó információ pontosságáért nem vállal felelősséget.
A szerződés tárgya a Piactéren (www.olvasnimeno.hu) keresztül megvásárolt bármilyen termék vagy szolgáltatás, azzal, hogy a www.olvasnimeno.hu oldalon feltüntetett információk pontosságáért, helyességéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben (a továbbiakban: Eksz tv.) valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben (a továbbiakban: Ptk.) foglaltak alapján, a Szolgáltató az igénybe vevő (a továbbiakban Ügyfél) megrendelésének elküldését megelőzően köteles egyértelműen tájékoztatni az Ügyfelet arról, hogy a megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül-e, a szolgáltató iktatja-e a szerződést, illetve, hogy az iktatott szerződés utóbb hozzáférhető lesz-e, továbbá az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközökről.
A vételár a Webáruházban, a termék mellett feltüntetett bruttó ár, ami lehet teljes ár, akciós ár vagy marketing akciók (pl. kuponkódok stb.) eredményeképpen egyedi, csak az adott Ügyfélre vonatkozó speciális ár. Az adott ügyfél vételára mindig az az ár, ami a fizetési folyamat során az adott ügyfél kosara mellett, jól látható és értelmezhető módon fel van tüntetve. Esetleges informatikai rendszerhiba miatt megjelenő nyilvánvalóan hibás árak (pl. 0 Ft-os vagy 1,- Ft-os belistázott tételek) nem képezhetik a jogügylet alapját, ezeknek javításához Szolgáltatónak joga van, Ügyfél pedig ilyen utólagos korrekció esetén, elállhat a szerződéstől. Egyebekben a megrendelés visszaigazolása tartalmazza a végső vételárat. Alapszabályként mindig a megrendeléskor érvényes és megadott vételár az irányadó, árváltozás esetén is a megrendeléskori ár képezi a jogügylet alapját.
Általános szabály, hogy egy vásárláshoz egy kupon használható fel, függetlenül a kupon kiállításának jogcímétől és típusától, tehát több kuponkedvezmény egymással nem vonható össze, továbbá szintén általános szabály, hogy előrendeléskor kuponkedvezmény nem vehető igénybe.
Két fő kupontípus létezik:
1) forintos kedvezményre jogosító, és
2) százalékos kedvezményre jogosító kupon.
A kuponok részletes beváltási szabályai mindig az adott kuponon és/vagy a beváltás idején éppen futó akciók szabályzatában találhatóak.
A megrendelt termékekre vonatkozóan az érvényes jogszabályok szerint Szolgáltató szavatosságot vállal. Ha az Ügyfél hibás teljesítést észlel, köteles késedelem nélkül jelezni a Szolgáltató ügyfélszolgálatán. Ilyen esetben Szolgáltató az alábbi sorrendben jár el: 1) termék csere, ha erre nincs mód, akkor 2) árengedmény az adott termékre, vagy az Ügyfél választása szerint 3) az Ügyfél a megrendeléstől elállhat és a termék visszaküldése mellett kérheti a vételár megtérítését.
(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A bíróság a jogosult kérelméhez nincs kötve, de nem kötelezhet olyan kellékszavatossági jog teljesítésére, amely ellen mindegyik fél tiltakozik.
(1) A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
(3) A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
(3) Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.
(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
(1) A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.
(2) Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
(1) Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
(1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
(3) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
(4) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
(1) A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
(2) A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § alapján, az Ügyfelet elállási jog illeti meg. A 20. § (2) bek. alapján az Ügyfél elállási jogát a kézhezvételtől számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. Elállás esetén az Ügyfél köteles írásban jelezni elállási szándékát és azt vagy postai úton, vagy emailben megküldeni a Szolgáltató ügyfélszolgálatára. Az elállási jog alóli kivételeket a rendelet 29. § (1) bek. szabályozza és tételesen felsorolja. Esetleges elállás esetén az Ügyfél köteles a rendelet 24. §, 25. §, 26. §, 27. §, és 28. § szerint eljárni, a Szolgáltató pedig a rendelet 23. §-ában megfogalmazott szabályokat követni.
1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjátólszámított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
(4) Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
(1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát
a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útjángyakorolhatja.
(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.
(1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
(1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.
A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
28. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
29. aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
30. ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
31. b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
32. ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
33. bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy
34. bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.
A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24-26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
37. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
38. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
39. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
40. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
41. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
42. f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
43. g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
44. h) a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
45. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
46. j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
47. k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
48. l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
49. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
Az elállás során a következő költségeket számíthatja fel Szolgáltató, illetve a szerződés megszűnésével jogosulttá válik azokat érvényesíteni meghiúsulási kötbér jogcímen:
Az eredeti szállítási költség, melynek ingyenessége vagy csökkentett mértéke, az átvétel hiánya miatt megszűnik: bruttó 890 Ft
(ez az összeg nem levonható, amennyiben ezt a vevő megfizette a csomagja részeként)
Visszaszállítás díja a raktárba: bruttó 890 Ft
Összesen bruttó 1780 Ft
Amennyiben panasszal kíván élni online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU linken elérhető webhelyen kezdeményezheti a panasz bíróságon kívüli rendezését. A portál csak akkor használható, ha Ön az EU-ban, Norvégia, Izland, Liechtenstein területén él, és a kereskedő székhelye is ezen országokban található. Egyes országokban ezt a webhelyet a kereskedők is igénybe vehetik arra, hogy panaszt tegyenek fogyasztókkal szemben valamilyen általuk értékesített termék vagy szolgáltatás kapcsán. Önnek megállapodásra kell jutnia a másik féllel arról, hogy melyik vitarendezési testületet veszik igénybe.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény értelmében fogyasztói jogvita rendezésére békéltető testület is igénybe vehető.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (a továbbiakban: kamara) mellett működő független testület.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
Ha a békéltető testület beleegyezett, hogy az online vitarendezési platformon keresztül továbbított jogvita kapcsán alternatív vitarendezési eljárást folytat, a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendeletés a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben, és a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben előírt online vitarendezési platform feladatai ellátásának módjáról és a panaszok bejelentésére szolgáló elektronikus űrlap kitöltésének módjáról, és az online vitarendezési kapcsolattartó pontok közötti együttműködés módjáról szóló, a Bizottság 2015/1051 számú végrehajtási rendeletében foglaltak figyelembe vételével köteles eljárni.
A fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület látja el a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti tagállami online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Társaságunk tekintetében Ön a Budapesti Békéltető Testülethez fordulhat (1016 Budapest, Krisztina krt. 99., Tel.: 06-1-488-2131, bekelteto.testulet@bkik.hu), amennyiben békéltető testület útján kívánja igényét érvényesíteni. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján az előzőek szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre illetékes testület valamennyi kérelmezőre nézve illetékes. A békéltető testület illetékességi területe a testületet működtető kamara szerinti megyére (fővárosra) terjed ki. A békéltető testületi eljárás hivatalos nyelve a magyar.
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben fogyasztóként fizetési meghagyást kezdeményezett, annak lezárultáig békéltető testületi eljárás nem indítható. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy társaságunkkal közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
Felhívjuk figyelmét, hogy békéltető testület felé általános alávetési nyilatkozatot nem tettünk, illetőleg kizárólag eseti alávetésre kerülhet sor, minden egyedi ügyben külön mérlegelés alapján.
A Szolgáltató nem felel a rajta kívül álló okok, vis major, vagy harmadik fél által okozott helyzetekért és károkért. A teljesség igénye nélkül ilyenek lehetnek például a www.olvasnimeno.hu webáruház használatából, rosszindulatú tevékenység eredményeképpen történő téves adatközlésből, vagy módosításból, szerver leállásból, technikai üzemzavarokból, vonalhibából, banki fizetési rendszerek hibájából, vírusok által okozott, vagy külső rosszindulatú támadásból adódó, és hasonló természetű problémák által okozott károkért.
A Szolgáltató jogosult az üzletszabályzatát bármikor és egyoldalúan módosítani, de soha nem visszamenőleges hatállyal. A módosítások mindig a Webáruházban történt közzététel napjától érvényesek.
A szerződés az Ügyfél által a megrendelés véglegesítésével jön létre. A szerződés nyelve: magyar. A megrendelés véglegesítése az Ügyfél által megadott email címere megküldésre kerülő elektronikus levél keretében valósul meg. Az Ügyfél ajánlati kötöttsége a megrendelés elküldésével keletkezik, míg a Szolgáltató szerződéskötési kötelezettsége a megrendelés véglegesítésével keletkezik. A "MEGRENDELEM" gomb megnyomásával az Ügyfél ajánlatot tesz, mellyel fizetési kötelezettsége keletkezik, s melyre a megrendeléstől számított 48 órán belül Szolgáltató automatikusan visszaigazolást küld. A visszaigazolás tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, a szállítási feltételeket, termék megnevezését, darabszámot, valamint Ügyfél adatait. Amennyiben a visszaigazolás – mely tartalmazza a megrendelés feltételeit - nem érkezik meg, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól. A Szolgáltató az Ügyfél megrendelésének elküldését megelőzően tájékoztatja az Ügyfelet azokról a technikai lépésekről, amelyeket a szerződés elektronikus úton való megkötéséhez meg kell tenni. A szerződéskötéshez az Ügyfél további információt a szolgáltatótól nem igényelhet. Az Ügyfél a rendelkezésre álló információk alapján köti meg a szerződést, így szolgáltatót az Ügyfél szerződéskötési akaratát befolyásoló egyéb tényezők tekintetében felelősség nem terheli.
Az Ügyfél a regisztrációval vagy regisztráció nélküli vásárlással/megrendeléssel tudomásul veszi a jelen dokumentumban részletezett feltételeket.
A Szolgáltató, a vásárlási folyamat, illetve a regisztráció során megadott személyes ügyfél adatokat bizalmasan kezeli, és azt harmadik fél részére, csak az Ügyfél kifejezett felhatalmazása esetén adja ki. Ez alól kivétel, a szerződés teljesítéséhez szükséges harmadik fél bevonása (pl. futárszolgálat). Felek a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról rendelkezéseit, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) tartják irányadónak. https://olvasnimeno.hu/oldal/adatvedelmi-nyilatkozat
Szolgáltató vállalja, hogy a piacterén regisztráló Ügyfelek számára időről-időre különböző kedvezményeket biztosít. Ilyen lehet pl. a regisztrált vásárlók számára az ingyenes a kiszállítás. Az Ügyfél a regisztrációjával hozzájárul, hogy a Szolgáltató, a fentiek szerinti adatvédelmi szabályok figyelembevételével és azok betartása mellett, az Ügyfél adatait tárolja és kezelje. A regisztráció során az Ügyfélnek lehetősége van kiválasztani, vagy nem kiválasztani a hírlevélküldési opciót, azaz az Ügyfél dönti el, hogy szeretne, vagy nem szeretne aktív megkereséseket kapni a későbbiekben a Szolgáltatótól.
A megrendelési folyamat során az Ügyfél köteles valós és működő email címet, valós és működő mobiltelefonszámot, továbbá valós számlázási címet megadni, mely adatokat a rendelése véglegesítéséig bármikor módosíthat. A számla a megrendeléssel véglegesített adatok szerint készül. Az Ügyfél felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához, minden vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás rögzítése esetén Szolgáltató nem kötelezhető új számla kiállítására. Az Ügyfél, Szolgáltató ügyfélszolgálata által, illetve a házhozszállítást végző partner futárszolgálat által történő elérhetősége a Szolgáltató és az Ügyfél közös érdeke. A rendelési folyamat során hiányos, vagy téves elérhetőségi adatok megadása esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata megkísérli az Ügyféllel való kapcsolatfelvételt a megadott telefonszámon és/vagy email címen. Az Ügyfél elérhetetlensége esetén, Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy törölje a hibás, és/vagy nem valós adatokkal megadott megrendelést.
Az Ügyfél, a Webáruházban leadásra kerülő megrendelés leadásával kijelenti, hogy az ÁSZF tartalmát megismerte továbbá, hogy az abban foglalt rendelkezéseket kifejezetten elfogadja.
A Szolgáltató jelen ÁSZF-eket tartalmazó Üzletszabályzatot a www.olvasnimeno.hu oldalon közzéteszi lehetővé téve ezzel azt, hogy az Ügyfél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje.
A Webáruházban megrendelt termékek és szolgáltatások vonatkozásában a Szerződés minden esetben a Book24 Zrt. és az Ügyfél vagy Ügyfelek között jön lére.
A Webáruházban megrendelt termékeket és szolgáltatásokat, a Szolgáltató saját raktárkészlete terhére, saját maga teljesíti az Ügyfelek részére.
A Webáruházban leadott megrendelést minden esetben a Szolgáltató teljesíti. A Szolgáltató teljesítése magában foglalja a megrendelt termékek házhozszállítását is.
A Webáruházban történő vásárlás során az Ügyfél többféle fizetési mód közül választhat.
Utánvét (átvételkor/futárnak)
Bankkártyás fizetés Simple
A részleteket illetően ld. a "Fizetési tudnivalók" külön linken elérhető fejezetet.
Az Ügyfél kényelme érdekében többféle szállítási és átvételi módon veheti át megrendeléseit (A részleteket illetően ld. a "Szállítási tudnivalók" külön linken elérhető fejezetet):
Jelen üzletszabályzatban nem említett kérdésekben a következő jogszabályok rendelkezési az irányadóak: