Nincs engedélyezve a javascript.
A magyar kisegítő iskolák története a kezdetektől 1920-ig

A magyar kisegítő iskolák története a kezdetektől 1920-ig

A "kisegítő-iskolá"-ban a gyengetehetségű tanulók kedélyi élete lassankint egészen átváltozik. Játékuk megélénkül úgy, hogy laikus egyénekre a teljesen normális gyermekek benyomását teszik.
Raktári kód:
238719
Kötésmód:
puhatáblás
Oldalszám:
204
Előrendelhető
Eredeti ár:
3 990 Ft
Kötött ár:
3 591 Ft

Árakkal kapcsolatos információk:

Eredeti ár: kedvezmény nélküli könyvesbolti ár
Online ár: az internetes rendelésekre érvényes ár
Előrendelői ár: a megjelenéshez kapcsolódó, előrendelőknek járó kedvezményes ár
Korábbi ár: az akciót megelőző 30 nap legalacsonyabb ára ezen a weboldalon
Aktuális ár: a vásárláskor fizetendő ár
Tervezett ár: előkészületben lévő termék tervezett könyvesbolti ára, tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlattételnek
Kötött ár: a terméknek az Árkötöttségi törvény alapján meghatározott legalacsonyabb eladási ára, melyből további kedvezmény nem adható.

Árkötött termék
A hatályos jogszabályok szerint erre a termékre jelenleg maximum 10% árengedmény adható.
A vonatkozó jogszabály értelmében ezen termék esetében a borítóárból a megjelenést követő 365 napon keresztül nem nyújtható 10%-ot meghaladó kedvezmény. 2024. évi XIII. törvény 9. §
Adatok
A "kisegítő-iskolá"-ban a gyengetehetségű tanulók kedélyi élete lassankint egészen átváltozik. Játékuk
megélénkül úgy, hogy laikus egyénekre a teljesen normális gyermekek benyomását teszik.
A velük való egyéni foglalkozás mellett a tanulásban is előrehaladnak, sőt vetélkedést is látunk köztük kifejlődni. Az a gondolat, hogy gyengetehetségűek iskolájába járnak, sohasem bántja őket.”
(Éltes, 1905, 7)
A könyv a magyar kisegítő iskoláztatás kialakulásának kezdeti lépéseibe vezeti az olvasót. Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek iskoláztatásának kialakulásával foglalkozik az első kezdeményezésektől 1920-ig. Intézményfejlődési utat mutat be, szem előtt tartva a német hatások hazai recepciójának feltárását. Vizsgálja a magyar nevelésre és oktatásra leginkább ható német előzményeket, párhuzamokat. Bemutatja azt az intézményes hátteret, melynek keretei között az enyhén értelmi fogyatékos tanulókról való szakmai gondolkodás a legmarkánsabban mutatkozott meg a 19-20. század fordulóján.
Vélemények
 
Hírek