Az ország darabjaira hullott alattunk. Minden univerzumban. Ez Ádám Gergő első kötetének legfontosabb állítása. A szerző többek között a Jurassic Park, a Terminátor, a Dűne és legfőképpen a Rick and Morty rajzfilmsorozat popkulturális kódjaiból és karaktereiből épít világot, a cél pedig egyértelmű: lerántani a leplet a magyar közélet abszurditásáról. Az Ügynökakták jelzi, abba a korba értünk, amikor mindennapjainkról szimplán beszélni már nem lehet, hagyományaink felmondták a szolgálatot. A fiatal szerző erre válaszként a magyar szépirodalom számára szinte ismeretlen terepre indul: a geek vagy nerd kultúra, a felnőtt animáció, a képregény és a mindent kiforgató, minden értéket eltörlő fekete humor felségterületére. Történeteit olyan helyszínekre helyezi, mint a posztapokaliptikus sivatag, ahol az akkumulátorgyár felzabálta nemcsak a környezetet, hanem az emberi társadalmat is. A következő jelenetben pedig már egy szülőszobában vagyunk, ahol kiderül a titok: az embergyermekek valójában egy idegen bolygóról érkeznek, a szülészorvosok pedig mind ezen összeesküvés beavatott színészei. Olyan világ ez, ahol a tavakat inkább lecsapolják, hogy a hatalom megkaparinthassa, amit régóta keres, és ahol a csődbe ment Magyar Posta épületeiben a ChatGPT válaszait munkanélküli magyarok írják. Megépül a kvantumszámítógép, a tudósok el-el tünedeznek, összeomlik a hatalom lehallgató rendszere, meghalnak majd újraélednek a szereplők, de egy dolog mindig elmarad: az ország újraépítéséhez szükséges EU-s pénz.