Az 1960-ban Prágában született, de 1970 óta Németországban élo Maxim Biller mesteri elbeszélésében visszarepül a múltba, a korábban az Osztrák-Magyar Monarchiához, 1938-ban, történetünk idején azonban már Lengyelországhoz tartozó Drohobicsba, hogy belebújjon az ott élo Bruno Schulz fejébe. Schulz rajztanárként keresi kenyerét anyját és novérét is eltartva, de a kelet-európai zsidóság világát szürreális képekben leíró, Fahajas boltok címu elbeszélés-gyujteménye már ismertté tette hazájában. Tudjuk, hogy levelet írt a zürichi emigrációban élo Thomas Mann-nak, és mellékelt hozzá egy németül írt elbeszélést is. Abban reménykedett ugyanis, hogy a nagy német író pártfogásával sikerülhet kiadót találnia külföldön, s ez erot adhat neki ahhoz, hogy végleg elhagyja hazáját és elmeneküljön a fenyegeto veszély elol.
Ennek a valójában elveszett levélnek a megszületését írja le az elbeszélésben Maxim Biller. Az alkalmat a levélírásra az szolgáltatja a pincehelyiségben a démonaival küzdo Schulznak, hogy feltunik Drohobicsban egy magát Thomas Mann-nak kiadó idegen, s a lengyel író figyelmeztetni akarja híres német írótársát, hogy visszaélnek a nevével. Schulz tudatalatti félelmei és elfojtott vágyai bizarr, groteszk és fülledten erotikus jelenetekben öltenek testet, rögeszmés víziói a megszállt Lengyelországban hamarosan bekövetkezo katasztrófa megelolegezett képeivel keverednek ? Mihail Bulgakov és Isaac Bashevis Singer muveivel rokonítva az elbeszélést.
A kötetet Bruno Schulz rajzai illusztrálják.