1952-t írunk, John Grady Cole és Billy Parham egy új-mexikói farmon dolgozik, nem messze az első atombomba felrobbantásának helyszínétől. Terelik a csordát, lóvásárra járnak, esténként a tábortűz mellett történeteket mesélnek egymásnak. Nagyra becsülik ezt az életet, bár tudják, hogy nem tarthat örökké.
Amikor John Grady beleszeret egy gyönyörű mexikói prostituáltba, Billy rááll, hogy segítsen a barátjának megmenteni a lányt behízelgő modorú, kegyetlen stricijétől - de az erőszakos események sora után már elkerülhetetlen a tragédia.
A síkság városai a nagy sikerű Határvidék-trilógia befejező darabjaként nemcsak a sorozatot zárja le, hanem egy amerikai életforma végét is ábrázolja, a vándormadarak és a cowboyok elsüllyedő, egyszerre durva és költői világát.
"Kemény leckéket lehet kapni ezen a világon. Mi a legkeményebb? Nem tudom. Talán az hogy ha valami elveszett akkor elveszett. Nem térhet vissza."
1952-t írunk, John Grady Cole és Billy Parham egy új-mexikói farmon dolgozik, nem messze az első atombomba felrobbantásának helyszínétől. Terelik a csordát, lóvásárra járnak, esténként a tábortűz mellett történeteket mesélnek egymásnak. Nagyra becsülik ezt az életet, bár tudják, hogy nem tarthat örökké.
Amikor John Grady beleszeret egy gyönyörű mexikói prostituáltba, Billy rááll, hogy segítsen a barátjának megmenteni a lányt behízelgő modorú, kegyetlen stricijétől - de az erőszakos események sora után már elkerülhetetlen a tragédia.
A síkság városai a nagy sikerű Határvidék-trilógia befejező darabjaként nemcsak a sorozatot zárja le, hanem egy amerikai életforma végét is ábrázolja, a vándormadarak és a cowboyok elsüllyedő, egyszerre durva és költői világát.
"Kemény leckéket lehet kapni ezen a világon. Mi a legkeményebb? Nem tudom. Talán az hogy ha valami elveszett akkor elveszett. Nem térhet vissza."