A könyv értő (szakértő) figyelemmel vezeti végig a még kezdő és a már gyakorló szülőket, az édesanyákat és édesapákat egészen a szülőszobától a már iskolába készülő óvodás gyerekek nevelésének útján. Lebilincselő, játékos párbeszédekkel, szakmai és egyben szórakoztató leírásokkal kíséri az olvasót ezen az olykor olyan nehéz, máskor meg csodálatos úton. Egyszerre baráti és komoly, felelősségteljes és közvetlen.
A könyv értő (szakértő) figyelemmel vezeti végig a még kezdő és a már gyakorló szülőket, az édesanyákat és édesapákat egészen a szülőszobától a már iskolába készülő óvodás gyerekek nevelésének útján. Lebilincselő, játékos párbeszédekkel, szakmai és egyben szórakoztató leírásokkal kíséri az olvasót ezen az olykor olyan nehéz, máskor meg csodálatos úton. Egyszerre baráti és komoly, felelősségteljes és közvetlen.
A kötet érthetően mutatja be a gyermek értelmi, érzelmi és testi fejlődését. Kitér a kommunikáció fontosságára, az empátia gyakorlására és a hatékony konfliktusmegoldásra, megismerhetjük általa azt is, hogyan alakíthatjuk megfelelően gyermekünk önbizalmát és pozitív önértékelését.
Fedezd fel a játékok és mondókák varázslatos világát, melyek nemcsak szórakoztatnak, de fejlesztik is a kicsik szenzomotoros funkcióit. Tanuljuk meg, hogyan alakíthatjuk ki a megfelelő érzelmi biztonságot, miképpen alapozhatjuk meg a logikus gondolkodást és hogyan támogathatjuk gyermekünket az élet minden területén.
A könyv olvasása során megismerkedhetünk a szenzomotoros terápiák áldásos hatásaival is és azzal, hogyan segítik ezek a módszerek gyermekeink testképének és testsémájának kialakulását.
Ez a kötet nem csupán egy útmutató, hanem támogatás is egyben a szülőknek, hogyan lépjenek a tudatos, értő gyermeknevelés művészetének útjára, melynek segítségével a gyermekek és szülők egyaránt boldog, harmonikus életet tudnak élni!
S. Lázárovics Iza okleveles gyógypedagógus, terapeuta, oligofrénpedagógia-szomatopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár, óvodapedagógus, köznevelési szakértő, szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens, szenzoros terapeuta. Jelenleg elsősorban mozgáskorlátozott, egyéb pszichés zavaros, tanulásban akadályozott, hiperaktív, hiperkinetikus gyermekekkel foglalkozik egy újpesti óvodában. Mellette az FPSZ IV. kerületi Tagintézményében dolgozik korai fejlesztő szakemberként. Munkája során elsősorban a 0–7 éves korú atipikusan fejlődő, részképesség-zavaros, illetve pszichomotorosan éretlen gyermekek szenzoros, kognitív és mozgásvizsgálatában, fejlesztésében vesz részt. Szakmai munkája során nagy gondot fordít a kapcsolattartásra, a szülőkkel, a családdal való együttműködésre.