Mind az óvodai, mind a családi nyelvelsajátítás folyamata során középpontban - a gyermek nyelvelsajátító tevékenysége mellett - a környezet áll, hiszen azon múlik, hogy adottak-e, szükségesek-e a kétnyelvűség elsajátításának feltételei.
Kétnyelvűvé nemcsak a családi nyelvelsajátítás során válhatunk: ma már egyre több intézmény is biztosítja ennek kereteit. A könyv bemutatja azokat az utakat, lehetőségeket és feltételeket, amelyek a gyermekeket elvezetik két nyelv ismeretéhez. Sok út vezet a kétnyelvűséghez. Hogy melyik a legeredményesebb? Ez a környezet és az individuum kölcsönhatásának függvénye, azaz mindenki számára a körülményektől függően más és más. Egy vagy két nyelv elsajátítása időt és munkát igényel. Mindenki kétnyelvű gyermekről álmodozik, de csak kevesen tudják, hogy ennek elérése milyen nehéz. A kétnyelvűvé nevelés tehát csak erős idegzetű szülőknek és pedagógusoknak ajánlható? Többek között erre a kérdésre keres választ ez a - szerző gazdag pedagógiai tapasztalatait összegző - könyv.