Egy átdolgozott kötetet tart kezében az olvasó, amely frissített tartalmával éppúgy támogatja a nagyóvodásokat az iskolára hangolódásban, mint a kisiskolásokat az óvoda—iskola
átmenet feldolgozásában, és az iskolai hétköznapok örömteli megélésében.
A külföldi és magyar népmesék, a találós kérdések és a mesés világtérkép segítik a kognitív képességek és az érzelmi intelligencia fejlődését. A mesehallgatás élménye közben ugyanis a gyerek tanul. Gyarapszik a szókincse, fejlődik a képzelete, a figyelme és a szövegértése. Ismereteket szerez a világról, más népek és saját népe kultúrájáról, szokásairól.
A könyv fejezeteinek felépítése a mesehallgatóvá válást, és ezáltal az olvasóvá nevelést támogatja: a rövidebb meséktől haladunk a hosszabb, összetettebb történetek felé; az illusztrált meséktől a kép nélküli, kizárólag a gyermek belső képalkotó képességére építő szövegekig.
Külön fejezetet kaptak a hétévesekről szóló mesék, amelyek összegzik az élet első hét évének kiemelt fontosságát. Hiszen itt most ők a főszereplők: az iskolába készülő-járó gyerekek.
A mesegyűjtemény egyetlen család, óvoda, iskola könyvespolcáról sem hiányozhat!