Nincs engedélyezve a javascript.
Minden megoldás érdekel

Minden megoldás érdekel

A XX. század Magyarországa apróhirdetések tükrében

A kötet az újsághirdetések hazai aranykorát idézi, átfogja a teljes XX. századot. Nem tudományos mű, hanem személyes és szubjektív válogatás a Magyarországon megjelent újsághirdetésekből. Mint cseppben a tenger mutatkozik meg bennük száz év magyar valósága: kiderül, hogy elődeink mit adtak-vettek, milyen házastársra vagy partnerre vágytak, milyen lakásokat és állásokat kerestek-kínáltak, vagy éppen miféle tervek megvalósításához próbáltak partnereket találni a gyakran viharos gyorsasággal változó körülmények közepette.

Szállítás:
1-2 munkanap
Készleten
Eredeti ár:
4 990 ,-
Online ár:
4 192 ,-
Árakkal kapcsolatos információk:

Eredeti ár: kedvezmény nélküli könyvesbolti ár
Online ár: az internetes rendelésekre érvényes ár
Előrendelői ár: a megjelenéshez kapcsolódó, előrendelőknek járó kedvezményes ár
Korábbi ár: az akciót megelőző 30 nap legalacsonyabb ára ezen a weboldalon
Aktuális ár: a vásárláskor fizetendő ár
Tervezett ár: előkészületben lévő termék tervezett könyvesbolti ára, tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlattételnek

További információért kattints ide
Adatok
Raktári kód:
189096
ISBN:
9789635442041
EAN:
9789635442041
Megjelenés:
2020.
Kötésmód:
keménytáblás, cérnafűzött
Oldalszám:
208
Nyelv:
magyar

A kötet az újsághirdetések hazai aranykorát idézi, átfogja a teljes XX. századot. Nem tudományos mű, hanem személyes és szubjektív válogatás a Magyarországon megjelent újsághirdetésekből. Mint cseppben a tenger mutatkozik meg bennük száz év magyar valósága: kiderül, hogy elődeink mit adtak-vettek, milyen házastársra vagy partnerre vágytak, milyen lakásokat és állásokat kerestek-kínáltak, vagy éppen miféle tervek megvalósításához próbáltak partnereket találni a gyakran viharos gyorsasággal változó körülmények közepette. S bár az apróhirdetések vannak a könyv fókuszában, az olvasó ízelítőt kap a korszak folyamán a hazai lapokban megjelent képes újsághirdetésekből is, amelyekben nem a magánemberek, hanem a cégek reklámüzenetei dominálnak. A kötetben szereplő hirdetések hű tükrei a század különböző korszakainak: tartalmukban, nyelvezetükben, szóhasználatukban avagy képi megfogalmazásukban.


A kötet összeállítója, Vince Mátyás, a HVG alapító főszerkesztője az apróhirdetéseken és a képes újsághirdetéseken kívül egy harmadik síkon is végigköveti a könyvben a XX. századot: minden egyes évhez egy-egy szalagcímet is választott az adott évben megjelent napilapokból. Ezek olyan eseményekről adnak hírt, amelyek Magyarország szempontjából fontosak vagy érdekesek voltak, vagy szóhasználatuk jellemző volt az adott évre illetve a korszakra. Ahogy a könyvhöz írott előszavában Závada Pál írja: „a mindenkori címek inkább csak a század iránytű-jelei, hisz a kötet nem a válogatott vezércikkek könyve, hanem az apróbetűvel szedett hirdetéseké.”

Vélemények
 
Hírek